Ile powinien trwać film na social media?

Wiele osób zastanawia się jak długo powinien trwać film, który chcemy dodać na social media. Zarówno Facebook jak i Instagram są miejscami, w których królują dynamicznie, ale przede wszystkim krótkie filmiki połączone z odpowiednią muzyką i wysokiej jakości grafiką. Wszystkie te czynniki wpływają na przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta, zainteresowanie go i pozyskanie. Tworząc tego rodzaju film należy postawić na oryginalność, tak aby wyróżniać się na tle konkurencji, która jest naprawdę gigantyczna.

Nikt już nie chcę oglądać długich filmów, które najczęściej po kilku minutach stają się nudne i zostają najzwyczajniej wyłączone. Dlatego tak bardzo ważne jest, aby postawić na “call to action”, czyli tak zwane wezwanie do interakcji. Należy zmotywować odbiorcę do kontaktu i działania nakierowując go do zadzwonienia, wejścia na stronę, zarejestrowania czy zamówienia. Absolutnie nie należy pominąć tego elementu, ponieważ jest on najważniejszy. Wyświetlenie samego loga firmy nie przyniesie oczekiwanych efektów.

Jaki zatem długości powinien być w inny social media? Powinien być przede wszystkim krótki i trwać nie więcej niż 2 – 2,5 minuty. Należy również pamiętać, że pierwsze 10 sekund wpływa na to czy widz będzie zainteresowany, a kolejne 60 sekund wpłynie na ocenę jego zainteresowania i ewentualne działanie.

Film reklamowy jako promocja internetowa

Każdy zdaje sobie sprawę z tego jak ważne są reklamy pojawiające się na największych portalach społecznościowych jakimi są YouTube czy Facebook. Takie social media mają ogromną siłę przebicia i docierają do ludzi z całego świata. Stawiając na wideo mamy możliwość zawarcia w ciągu kilkudziesięciu sekund najważniejsze informacje o produkcie lub usługach i poinformowanie widzów w jaki sposób nas znajdą.

Format wideo w mediach społecznościowych

Najskuteczniejszym narzędziem marketingowym są filmy wideo, filmy promocyjne, tutoriale, filmy instruktażowe, wideo posty oraz videocasty. Mają one na celu zachęcić potencjalnych odbiorców do kupna naszych produktów lub skorzystania z naszych usług. Ważne jest, aby materiał był atrakcyjny, zainteresował klienta i zbudził jego zaufanie. Naukowcy udowodnili, że widz może zaufać nam poprzez obejrzenie naszej reklamy, nie znając nas i produktów osobiście. Nowoczesne filmy do social mediów mają również wpływ na pozycjonowanie, dzięki czemu mamy możliwość pozyskania w krótkim czasie dużej ilości nowych klientów. To właśnie na dużych platformach społecznościowych znajdziemy największą ilość formatow wideo o przeróżnej tematyce. Ma to wpływ na zainteresowanie ich naszym produktem lub usługami, najprościej mówiąc musi on wyróżniać się z miliona innych.

Facebook – jest to największy serwis społecznościowy, a każdego dnia rośnie liczba jego użytkowników. Dziś nie służy już tylko do komunikacji międzyludzkiej. Za jego pomocą mamy możliwość zastosowania niskobudżetowych reklam.

YouTube – jest to najpopularniejszy serwis wideo na skalę światową. Dzięki niemu mamy szybki dostęp do klienta, a jego zasięgi są nieograniczone. Najważniejsze jest, aby stworzyć filmik, który będzie pomysłowy, oryginalny, a jego wykonanie będzie wysokiej jakości.

Instagram –jest to bardzo duży serwis społecznościowy, mamy dzięki niemu możliwość publikacji stories oraz filmów, które dostępne są przez całą dobę dla nie zliczonej ilości użytkowników, czyli naszych potencjalnych klientów.

Twitter - obsługuje on formaty, które mogą mieć długość nawet 2 minut i 30 sekund. Jest to wystarczająca ilość czasu, aby zainteresować widza i zachęcić go do kontaktu właśnie z naszą firmą.

Tik Tok - daje on możliwość ustawienia maksymalnie 60 sekundowego filmiku. Jest to spora ilość czasu, idealna na firmowy film przeznaczony do pozyskania klienta.

Snapchat - posiada on miliony użytkowników, do których możemy dotrzeć za pomocą krótkiego filmiku o wysokiej jakości wykonania.

Czy warto nakręcić film na social media?

Obecnie portale społecznościowe nie służą tylko jako środek komunikacji, ale również do promowania firm, organizacji oraz artystów. Są one idealnym miejscem na umieszczenie reklam o przeróżnych treściach. To właśnie za ich pomocą jesteśmy w stanie przeciągnąć uwagę bardzo dużej liczby użytkowników. Tworząc filmy na social media należy pamiętać, aby były one wykonane profesjonalnie, a jakość obrazu i dźwięku była wysoka. Jeśli stworzymy go sami nie posiadając doświadczenia i odpowiedniego sprzętu, najprawdopodobniej zniknie on pośród tysięcy innych, podobnych.

Atrakcyjne przygotowanie wideo reklamy

Dzięki profesjonalnemu przygotowaniu filmu mamy możliwość pozyskania dużej ilości klientów w dość krótkim czasie. Tworząc film na social media należy postawić na unikalność, niepowtarzalność i kreatywność. Komunikat powinien być skuteczny, a zarazem prosty i zrozumiały. Warto jest więc zainwestować w wykonanie profesjonalnego nagrania, aby pozyskać najlepsze rezultaty. Doświadczone firmy takie jak Alphacreation, posiadają nie tylko wiedzę na ten temat, ale również profesjonalny sprzęt do realizacji takich projektów. Pewne jest, że taki materiał będzie wyróżniający się i interesujący, a co najważniejsze będzie budził zainteresowanie potencjalnych klientów na którym nam przecież zależy.